Hebt u een klacht?

De Sociaal Wijkteams Velsen helpen inwoners van Velsen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij een vraag of probleem waar ze zelf niet direct uitkomen. In de Sociaal Wijkteams zitten medewerkers vanuit de organisaties Socius, MEE&deWering, Stichting Welzijn Velsen, De Zorgspecialist, Viva!Zorggroep en Zorgbalans.

Natuurlijk doen de medewerkers van het Sociaal Wijkteam hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat u niet goed geholpen wordt. Of dat het contact met de medewerker van het Sociaal Wijkteam niet aan uw verwachtingen voldoet. Blijf hier niet mee zitten, maar bespreek uw onvrede met uw hulpverlener. Vaak is zo’n gesprek al de oplossing van het probleem. U hoeft niet bang te zijn dat dit een nadelige invloed heeft op het contact met uw hulpverlener.

Komt u er samen niet uit, of wilt u uw klacht niet met uw hulpverlener bespreken? Dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente Velsen.  De klachtencoördinator van de gemeente Velsen stuurt de klacht over de medewerker van het Sociaal Wijkteam door naar de organisatie waar de medewerker in dienst is. Deze organisatie neemt vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op over de afhandeling van uw klacht. Als uw klacht gaat over meerdere organisaties van het Sociaal Wijkteam, dan neemt de gemeente Velsen uw klacht in behandeling.

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt op verschillende manieren melden.

Schriftelijk:

Stuur uw klacht aan het college van burgemeester en wethouders van Velsen,  domein Bedrijfsvoering /werkeenheid Juridische Zaken, Postbus 465, 1970 AL IJmuiden. In uw brief beschrijft u kort uw klacht, welke medewerker van het Sociaal Wijkteam en/of welk Wijkteam het betreft en vermeldt u wat er volgens u verkeerd is gegaan. Vergeet niet uw brief te ondertekenen, anders kan deze niet in behandeling worden genomen.

Digitaal:
Op de website  velsen.nl/producten/klacht-indienen is een klachtenformulier opgenomen dat u met gebruik van uw DigiD kan invullen en opsturen.

Persoonlijk langs komen:

U kunt uw klacht melden bij de receptie van het stadhuis aan het Dudokplein 1 te IJmuiden. Als u wilt wordt het formulier samen met u ingevuld. Waarna u de klacht ondertekent.

Het vervolg

  • U krijgt een ontvangstbevestiging van uw klacht.
  • We nemen binnen 5 werkdagen contact met u op.
  • We gaan zorgvuldig met uw klacht om.